NA CZYM POLEGA ZABIEG

Głowica Dye-VL emituje światło w zakresie 500-600 nm wykazując się wysoką absorpcją w hemoglobinie i melaninie. To pierwsze wąskopasmowe, pulsacyjne żródło światła. Dzięki zastosowaniu trzech filtrów, przepływ energii odbywa się selektywnie tylko do zmienionych komórek. Zwiększa to skuteczność i bezpieczeństwo zabiegu w porównaniu do innych urządzeń tego typu.

Leczenie zmian barwnikowych polega na ich naświetleniu dedykowaną głowicą z systemem chłodzenia kontaktowego naskórka. Emitowane światło zostaje pochłonięte przez melaninę a komórki z jej nadmiarem uszkodzone. Zmiany pigmentacyjne bezpośrednio po zabiegu ciemnieją, a następnie w ciągu kilku dni rozjaśniają się. Dla optymalnego efektu należy wykonać serię zabiegów w odstępach 4-6 tygodni.

Dye-VL

Przeczytaj także – zamykanie naczynek, leczenie rumienia.

wskazania do zabiegu

• przebarwienia
  • zmiany pigmentacyjne
  • plamy starcze
  • melasma
  • trądzik różowaty

Po zabiegu skórę należy chronić przed promieniowanie UV przez minimum 4 tygodnie. Do pielęgnacji używać delikatnych preparatów pozabiegowych. Przez minimum tydzień unikać wysiłku fizycznego, sauny, basenu oraz gwałtownych zmian temperatury otoczenia.

seria zabiegów

W celu osiągnięcia optymalnych efektów zalecane jest przeprowadzenie 3-6 zabiegów w odstępach 4-6 tygodni.

przeciwwskazania

• ciąża, karmienie piersią
  • aktywna choroba zapalna skóry (np. trądzik, opryszczka)
  • aktywna choroba nowotworowa
  • leki i zioła światłouczulające (dziurawiec)
  • terapia izotretynoiną w ciągu ostatnich 6 miesięcy
  • świeża opalenizna lub korzystanie z solarium w ciągu ostatnich 30 dni
  • łuszczyca, bielactwo (hipopigmentacja)
  • choroby tkanki łącznej
  • padaczka
  • skłonność do keloidów

Głowica posiada system kontaktowego chłodzenia naskórka, dzięki czemu zabieg jest praktycznie bezbolesny.

czas trwania zabiegu

W zależności od ilości leczonych zmian od 10 do 40 min.

rekonwalescencja

Zabieg nie wymaga rekonwalescencji. Bezpośrednio po nim skóra może być lekko zaczerwieniona i obrzęknięta. Objawy te ustępują samoistnie zwykle w ciągu 1-3 dni.