na CZYM POLEGA ZABIEG

OCULUS PRP sytem – autologiczne krople do oczu na bazie osocza bogatopłytkowego mają działanie nie tylko kojące i uspokajające ale przede wszystkim regenerujące i odbudowujące naturalne tkanki.

Wykazują duże podobieństwo w konsystencji  i ph do łez, przewyższając je nawet w niektórych parametrach, takich jak – zawartość witaminy A, czy wspomagające gojenie i fagocytozę – białko fibronektyna.

Terapia autologicznymi kroplami do oczu OCULUS to kompleksowe rozwiązanie w leczeniu schorzeń powierzchni oka:

• przyspiesza gojenie,
  • łagodzi obrzęki, podrażnienia i zaczerwienienia,
  • likwiduje uczucie swędzenia, pieczenia czy „piasku” w oczach.

Oprócz łagodzenia objawów krople na bazie osocza bogatopłytkowego wywierają  wpływ na nabłonek powierzchni oka dzięki zawartości czynników wzrostu, które biorą udział w procesie gojenia się ran rogówki i powierzchni spojówki.

wskazania do zabiegu

• zespół suchego oka (Sicca syndrome)
  • ciężkie zaburzenia powierzchni oka związane z suchością oka
  • zespół Sjogrena (Sjogren’s syndrome; choroba autoimmunologiczna objawiająca się powstawaniem nacieków zapalnych w gruczołach wydzielania zewnętrznego, np. łzowym)
  • owrzodzenia rogówki i dystrofia
  • powierzchniowe punkcikowe zapalenie rogówki
  • keratopatie (zwyrodnienia rogówki) – neurotroficzna i z utratą tkanki nabłonkowo-zrębowej (w następstwie chemicznych lub fizycznych urazów)
  • GvHD oka
  • PED (Persistent Corneal Epithelial Defects) – uporczywe
  • wady nabłonka po przeszczepieniu rogówki
  • łagodzenie objawów po LASIK OSS

postępowanie po zabiegu

Przechowuj otrzymany zestaw fiolek z kroplami antologicznymi w zamrażarce, w temperaturze od -10°C do -80°C, nie dłużej niż pół roku.

Fiolkę przeznaczoną do użytku rozmroź wcześniej w lodówce. Rozmrożone fiolki przechowuj w lodówce (w temperaturze ok. 4°C) nie dłużej niż 7 dni. Nigdy ponownie nie zamrażaj wcześniej rozmrożonych fiolek.

Otwartą fiolkę zabezpieczoną zatyczką należy przechowywać w lodówce nie dłużej niż 3 dni.

przeciwwskazania

• choroby krwi
  • choroby nowotworowe
  • przyjmowanie leków które wydłużają czas krwawienia (np. Aspiryna, pochodne kumaryny i inne)