na CZYM POLEGA ZABIEG

Zabieg dopochwowej radiofrekwencji – polega na wprowadzeniu do pochwy sondy, która wykorzystuje frakcyjny prąd RF, co pozwala na stymulację włókien kolagenowych i zwiększa obkurczenie tkanek pochwy. Dzięki odbudowie struktury kolagenu, tworzy się podparcie dla cewki moczowej, co pozwala na zmniejszenie objawów nietrzymania moczu lub parć naglących. Dodatkowo stymulowane są wewnętrzne gruczoły do wydzielania śluzu, co zwiększa nawilżenie pochwy.

Sonda wprowadzana jest do pochwy w pozycji ułożeniowej leżąco- siedzącej. Następnie program zabiegowy jest dostosowywany bezpośrednio przez lekarza.

Sesja terapeutyczna trwa zazwyczaj około 20 minut.

Zabieg ten NIE wymaga znieczulenia miejscowego, a parametry dostosowywane są indywidualnie do pacjenta.

wskazania do zabiegu

• wysiłkowe nietrzymanie moczu, parcia naglące
  • zespoły „luźnej pochwy” lub obniżenie jej ścian
  • osłabienie doznań seksualnych
  • wygląd zewnętrzny warg sromowych i przedsionka pochwy

postępowanie po zabiegu

W pielęgnacji pozabiegowej można stosować środki do higieny intymnej, które były używane do tej pory.

seria zabiegów

Efektywność terapii zależy od jej powtarzalności a także wyjściowego stanu choroby. Zaleca się przeprowadzenie od 4 i więcej sesji terapeutycznych w odstępach około 2 tygodni.

przeciwwskazania

• wszczepiony stymulator serca
  • ciąża i karmienie piersią
  • obecność świeżych blizn pooperacyjnych
  • infekcja pochwy i okolic sromu
  • brak aktualnej cytologii
  • aktywna choroba nowotworowa

Zabieg nie wymaga znieczulenia.

czas trwania zabiegu

Ok. 20 min.

rekonwalescencja

Bezpośrednio po zabiegu możliwe jest okresowe utrzymywanie się ciepła w pochwie, może wystąpić obrzęk, miejscowy ból, zwiększenie wydzieliny w pochwie. Poza tym po zabiegu można wykonywać codzienne czynności. Do aktywności seksualnej można powrócić następnego dnia po zabiegu.