Czym jest pasta cukrowa do depilacji?

Jest to mieszanka naturalnych składników takich jak cukier, woda i kwas cytrynowy. Dzięki temu, że cukier jest naturalnym konserwantem, nie dochodzi do rozwoju bakterii w opakowaniu i nie wymaga dodatku chemii.

Mniej złamanych włosków = mniej wrastających włosków.

Najwiekszym probemem depilacji woskiem jest szybkie odrastanie włosów. Jest to spowodowane złamaniem włosa podczas depilacji, a wynika z samej natury wosku oraz techniki pracy. Podczas depilacji woskowej włos wyrywa się w kierunku przeciwnym do kierunku jego wzrostu, natomiast podczas depilacji pastą cukrową, włos zostaje wyrwany zgodnie z kierunkiem wzrostu. Dzięki temu włos się nie łamie, a wysuwa z cebulki włosowej. Ważnym aspektem zabiegu jest sama plastyczność materiału. Wosk jest sztywny i podczas energicznego ruchu wyrywania dochodzi do ułamania włosa. Pasta przez to, że jest elastyczna i miękka, oblepia włos i podczas depilacji delikatnie go wysuwa.

Depiluje i pielęgnuje.

Skóra po depilacji cukrowej jest jedwabiście gładka. Dzięki zawartości cukrów prostych w paście, które w kosmetyce są wykorzystywane jako środek nawilżający, nie dochodzi do naruszenia płaszcza hydrolipidowego skóry. Skóra jest zdecydowanie mniej podrażniona niż w przypadku depilacji woskiem.

Brak uczucia lepkości.

Często przy depilacji woskiem zdarza się, że zostaje on na skórze. Jest lepki i trudny do usunięcia. Depilując pastą cukrową nie ma takiego ryzyka. Nawet jeżeli na skórze zostanie trochę pasty, wystarczy przetrzeć ją wacikiem z ciepłą wodą.

Bezpieczeństwo.

Pasty cukrowej nie musimy rozgrzewać tak mocno jak wosku. W związku z tym ryzyko poparzenia jest zminimalizowane, a depilacja może być skuteczniejsza i bardziej dokładna, ponieważ możemy wielokrotnie nałożyć pastę w to samo miejsce. Nie ma także możliwość zerwania pasty z naskórkiem, jak to czasem się dzieje przy depilacji woskiem.

O połowę miej bólu w porównaniu do depilacji woskiem.

Pierwszym czynnikiem wywołującym ból w trakcie depilacji jest podrażnienie receptorów bólowych zlokalizowanych w mieszku włosowym.
Depilacja pastą cukrową powoduje, że włosy wyrywane są zgodnie z kierunku ich wzrostu, przez co podrażnienie receptorów bólowych w mieszku włosowym jest mniejsze.
Drugim czynnikiem wywołującym ból podczas depilacji jest drażnienie receptorów zlokalizowanych tuż pod skórą. Pasta nie przykleja się do naskórka tak jak wosk. Wosk, który jest odrywany, narusza naskórek i powoduje ból. W przypadku pasty cukrowej ten czynnik nie występuje.